Tuesday, April 29, 2008

..kepada sahabat muslimah ku... aku sayang padamu..

















Kecantikanmu bersinar melebihi terangnya mentari,
akhlakmu semerbak melebihi harumnya kasturi,
tawadhumu indah melebihi cahaya bulan purnama,
dan kasih sayangmu membawa ketenangan melebihi curahan hujan.

Peliharalah kecantikanmu dengan keimanan, keridhaan, sifat qana ah,sifat iffah (menjaga diri dankehormatan) dan busana muslimah.
Ketahuilah, perhiasanmu bukan emas,perak dan berlian.Tetapi, beberapa rakaat menjelang sahur,rasa dahaga di siang hari saat puasamencari ridha Allah, sedekah tersembunyi yang tidak diketahui, kecuali olehAllah, air mata hangat yang membasuh dosa, sujud panjang di atas permaidani penghambaan kepada Allah, serta rasa malu kepada Allah saat muncul kehendak jahat dan bisikan setan.

Kenakan pakaian takwa, tentu engkau menjadi wanita tercantik di dunia,meski pakaian tertambal. Pakailah baju luar yang sopan, tentu engkau menjadi wanita terindah di alam..kau lah wanita shalehah...

1 comment:

fsj said...

easy, touching sekali kate2 ni,
thanks tau :)

Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu dari kegundahan hati dan kesedihan,
Dan aku berlindung kepada-Mu dari sifat lemah dan malas,
Dan aku berlindung kepada-Mu dari sifat penakut dan bakhil,
Dan aku berlindung kepada-Mu dari lilitan hutang dan tekanan orang.
Daisypath Anniversary tickers

::kind readers::