Sunday, October 12, 2008

~~~~~~~~~

aku selalu damba dia,
sahabat seperti Harun peneman Musa,
sebagai penguat kala sendiri,
sebagai pengingat di kala hawak menguasai,

aku cari-cari,
dia tidak aku jumpai,
aku sendiri lagi..

aku hanya mampu melihat,
pandangan penuh cemburu,
lihat mereka,
semakin teguh dengan iman,
semakin manis dengan pertalian,
dengan kemanisan ukhuwah fillah...

aku tangisi,
jiwa penuh kegalauan,
kesepian di kala diri inginkan kekuatan,
kesepian di kala diri lemah mengejar cinta-Nya..

tapi aku lupa,
Engkau yang Maha Mengetahui,
hanya kepada-Mu aku kembali...

kuatkan jiwaku kembali ya Rabbi..

2 comments:

.:Ulun Nuha:. said...

jadilah Harun...

& kamu akan menemui Musa =)

Nurul Fariena Asli said...

boleh kita jadi seperti harun dan musa??;)

Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu dari kegundahan hati dan kesedihan,
Dan aku berlindung kepada-Mu dari sifat lemah dan malas,
Dan aku berlindung kepada-Mu dari sifat penakut dan bakhil,
Dan aku berlindung kepada-Mu dari lilitan hutang dan tekanan orang.
Daisypath Anniversary tickers

::kind readers::