Monday, February 23, 2009

...update...

Assalamualaikum wbt..diharapkan semuanya berada dalam keadaan sihat badan dan sihat iman.. rasa macam dah lama tak update pasal personal well- being kat sini. tiba- tiba rasa macam ada tanggungjawab pula untuk cerita sedikit sebanyak tentang keadaan saya kat sini sekarang especially untuk pengetahuan ahli keluarga yang selalu menjenguk blog ni.. hehe, saya tahu, ada je mak- mak dan pak- pak saudara saya yang selalu lawat dan baca blog ni.. =)

sekarang, semester 3 dah start officially hari ni. dan before ni, i've been busy with my juniors yang baru datang ke Brisbane ni. seronok layan mereka. teringat saat mula- mula jejak kaki kat Brisbane setahun dulu, perasaan nya sama dengan mereka. excited, kadang- kadang homesick.. dan juga homesick kat makanan- makanan malaysia.. hehe.. seronok je bila kenang balik saat tu.


Alhamdulillah, sekarang dah settle down kat rumah baru dengan new housemate, Nurul.. maknanya, saya dah tak tinggal di CLV Kelvin Grove. Rumah baru ni agak jauh dari university. have to travel 2 zones dan naik 2 bas. hari ni first day pergi kelas naik bas. cantik- cantik je sampai kat class 15 minutes before the class started (masin betul mulut Nurul.. hihi) esok kelas pukul 8, have to get up earlier than today.. chayokk..

kalu reflect balik, ada banyak sangat hikmah kenapa saya dapat rumah yang jauh dengan uni. nak tahu apa? i have to wake up early and yang paling penting, untuk berusaha untuk tidak tidur after subuh. InsyaAllah, harap keadaan ini dapat menjadi platform pada saya untuk lebih berdisiplin..

lagi info? kat rumah saya still tak ada internet connection. rasa macam disconnect from the world je. yelah, sampai BB (Blackboard) uni pun tak ter'check' whether ada readings atau tak. tak apalah. inilah masa untuk belajar menerima apa yang tak ada.. belajar untuk hidup sederhana. but, i really hope supaya dapat connect internet as soon as possible sebab assignments are coming soon.. have to read lots and lots of articles, journals as well as to get updated with my siblings.

Got to go now.. ada kelas Hadith after this. oh ya, the one and only news that makes me happy today is that class at uni finishes at 5 (while it supposed to be at 7) and i have the chance to attend Syeikh Aslam's class at 7.. Really thanks Allah so much.. =)

Miss you guys, can't wait for November..

p/s: Cik Ayu, kak yan rindu budak kecik 2 orang tu...

No comments:

Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu dari kegundahan hati dan kesedihan,
Dan aku berlindung kepada-Mu dari sifat lemah dan malas,
Dan aku berlindung kepada-Mu dari sifat penakut dan bakhil,
Dan aku berlindung kepada-Mu dari lilitan hutang dan tekanan orang.
Daisypath Anniversary tickers

::kind readers::