Friday, January 30, 2009

..star gazing.. =)

Semalam di Melbourne..

sungguh panas walaupun jarum jam dah menunjuk ke angka 1..

mata masih segar..

turun bawah, tengok, semua orang tengah tidur di balcony rumah..

seronok nya..

ambil bantal dan rebahkan badan di situ..
seronoknya..
bintang agak banyak..

subhanallah.. sangat cantik..

tenangnya..

semua orang lena diulit mimpi, tiada suara- suara yang menggangu ketenteraman..

bintang- bintang itu sungguh banyak..
dan cantik..
menghiasi malam yang tenang..
mulut tak sudah- sudah mengucapkan tasbih, tahmid dan takzim..
subhanallah, alhamdulillah, allahuakbar..
tenang dan damainya jiwa..
jauh dari kegalauan hati..
terima kasih Allah, kerana peluang ini..
bintang- bintang itu sungguh cantik..
berkelip- kelip menghiasi malam..
nun jauh di atas sana..
tunduk di atas kekuasaan- Mu..
sayang, tak dapat kurakam keindahan malam itu..
akan kuingat saat itu sampai bila- bila..
keindahan yang tak tergambar dengan kata- kata dan tulisan..

Ya Allah, jangan jadikan saat itu saat yang terakhir..

bagiku untuk mengagumi malam-Mu..
takdirkan aku di masa hadapan..
menyaksikan keindahan itu lagi..
Aku pohon..


"And He has subjected to you the night and the day, and the sun and the moon;and the stars are subjected to His Command. Surely, in this are proofs for a people who understand. "
(16: 12)
"And indeed, we have put the big stars in the heaven and We beautified it for the beholders" (15:16)

2 comments:

HbO said...

ala..bestnya... nak star gazing juga.. nak rasa ekat dengan Allah juga...

Madam Afifah said...

Salam wrb izy,

I love stars too.
Can never get enough of them.
May Allah bless you always dear

Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu dari kegundahan hati dan kesedihan,
Dan aku berlindung kepada-Mu dari sifat lemah dan malas,
Dan aku berlindung kepada-Mu dari sifat penakut dan bakhil,
Dan aku berlindung kepada-Mu dari lilitan hutang dan tekanan orang.
Daisypath Anniversary tickers

::kind readers::