Friday, March 20, 2009

....


Semakin jauhku dariMu

Semakin dekat pula Kau menghampiri daku

Oh Tuhan Yang Maha Pengasih

Siapalah diriku dipandanganMu


Semakin cuba kudekati

Semakin kuat pula Kau mendugai aku

Oh Tuhan Yang Maha Sempurna

Kerdilnya diriku dihadapanMu……


Bagaimanakah nantinya tika berhadapan denganMu

Sudikah Kau menerima hambaMu yang hina ini

Ya Allah Kau Maha Pengampun


Di bayangan mentari

Aku kealpaan dusta dunia penuh kepura-puraan

Di kala dinihari

Aku kepasrahan mendamba jernih embun kasih sayangMu

Oh Tuhan..


Andainya dihitung amalanku

Belum pasti dapat kuhampiri gerbang syurgaMu

Oh Tuhan Yang Maha Pemurah

Hindari diriku dari seksaMu

Oh Tuhan..


Kasih sayangMu Tuhan

Itu yang kudambakan

Dengan rahmatMu

Ampunilah diriku..

No comments:

Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu dari kegundahan hati dan kesedihan,
Dan aku berlindung kepada-Mu dari sifat lemah dan malas,
Dan aku berlindung kepada-Mu dari sifat penakut dan bakhil,
Dan aku berlindung kepada-Mu dari lilitan hutang dan tekanan orang.
Daisypath Anniversary tickers

::kind readers::