Monday, January 11, 2010

...intimacy vs isolation"

kalau aku berbicara dalam bahasa yang mudah
aku katakan
cinta manusia itu urusan Dia
cintakan Dia itu urusan kita
jangan sibukkan diri dengan urusan Dia
sedangkan kita gagal menyempurnakan urusan kita
cinta dia hujungnya di mana?
cinta Dia hujungnya di syurga.

Allah says in His Kalam

"Maka aku bersumpah demi cahaya merah pada waktu senja, demi malam dan apa yang disembunyikan nya, demi bulan apabila jadi purnama, sungguh akan kamu jalani tingkat demi tingkat (dalam kehidupan)" (al-insyiqaq: 16-19)

so, i dedicate the above words to those in stage of "intimacy vs isolation" if it's according to Erikson theory.

and remember soorat an-nur (24:26)

p/s: not sure who's the writer of this words is. if he/she bumps into this blog, minta izin copy ye!

No comments:

Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu dari kegundahan hati dan kesedihan,
Dan aku berlindung kepada-Mu dari sifat lemah dan malas,
Dan aku berlindung kepada-Mu dari sifat penakut dan bakhil,
Dan aku berlindung kepada-Mu dari lilitan hutang dan tekanan orang.
Daisypath Anniversary tickers

::kind readers::