Sunday, April 5, 2009

...pergaulan lelaki dan perempuan...

Alhamdulillah, dah lama saya mencari artikel yang berguna untuk saya paparkan di blog saya ni supaya dapat saya kongsikan dengan kawan- kawan sekalian, tentang pergaulan lelaki dan perempuan. dan akhirnya saya jumpa juga dalam ruangan Iluvislam. Jazakallahukhair kepada penulis, semoga Allah redha dengan usaha saudara/saudari. Saya harap kawan- kawan yang membaca artikel ini diberi hidayah oleh Allah untuk memahami reality pergaulan lelaki dan perempuan dari sudut pandangan islam dan bagaimana menguruskannya. Saya juga berdoa pada Allah supaya artikel ini dapat men’justify’ kenapa saya telah banyak berubah terutamanya bila saya berhadapan dengan kawan- kawan lelaki ie: dah tak bersapa mesra- mesra, not asking personal being’s questions, not ber‘YM’ing and ber’Skype’ing just for fun or untuk mengisi masa lapang and prefer not to be grouped with guys. (note that, it’s just the guys not affecting any girls, so, if you are a girl and feel that I’ve ‘gone away’ from you, please, please and please, come and see me, don’t just having all the negative perceptions in your mind)



http://www.iluvislam.com/v1/readarticle.php?article_id=1525



saya tahu ramai kawan- kawan yang tak faham kenapa saya tiba- tiba berkelakuan sedemikian ie: dari seorang yang peramah dan suka keluar dengan lelaki, jadi seorang yang menjauhkan diri dari mereka, somehow, benda ni menjadi fitnah pada diri saya dan yang lagi worst mendatangkan fitnah pada Islam itu sendiri.


Sebenarnya, Islam (Allah itu sendiri) sangat sayangkan dan hargai perempuan, jadi segala sekatan pergaulan antara dua jantina ini adalah untuk menjaga kesucian kaum perempuan itu dan juga menjaga keimanan kaum lelaki.


tiada cacat celanya ajaran islam itu kerana ia datang dari pencipta yang Maha berKuasa dan yang Maha Mengetahui segala yang terbaik untuk hamba- hambaNya..


untuk mengetahui tentang segala permasalahan ini dengan lebih lanjut dan details, please seek orang- orang thiqah (boleh dipercayai) dalam agama Islam ini.


Segala yang baik itu dari Allah, dan yang kurang itu dari diri saya sendiri, nasihatilah saya jika saya ada melakukan kesilapan..


"....berpesan- pesan kepada kebenaran dan berpesan- pesan pada kesabaran"(103:3

No comments:

Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu dari kegundahan hati dan kesedihan,
Dan aku berlindung kepada-Mu dari sifat lemah dan malas,
Dan aku berlindung kepada-Mu dari sifat penakut dan bakhil,
Dan aku berlindung kepada-Mu dari lilitan hutang dan tekanan orang.
Daisypath Anniversary tickers

::kind readers::